بررسي استفاده از موتورهای الکتريکي سه فاز پر بازده در بخش صنعت

موتورهاي الكتريكي ، به عنوان مبدل انرژي الكتريكي به انرژي مكانيكي ، در صنعت به طور گسترده مورد استفاده قرار مي گيرند . با توجه به گستردگي استفاده از موتورهاي الكتريكي در فرآيندهاي توليد ، بخش عمده اي از هزينه هاي انرژي الكتريكي به انرژي مصرفي موتورهاي الكتريكي اختصاص دارد . بنابر اين  در بحث مديريت  و بهينه سازي  مصرف  انرژي  يكي از المان هاي بسيارمهم ، موتور هاي  الكتريكي مي باشند.

چكيده

موتورهاي الكتريكي ، به عنوان مبدل انرژي الكتريكي به انرژي مكانيكي ، در صنعت به طور گسترده مورد استفاده قرار مي گيرند . با توجه به گستردگي استفاده از موتورهاي الكتريكي در فرآيندهاي توليد ، بخش عمده اي از هزينه هاي انرژي الكتريكي به انرژي مصرفي موتورهاي الكتريكي اختصاص دارد . بنابر اين  در بحث مديريت  و بهينه سازي  مصرف  انرژي  يكي از المان هاي بسيارمهم ، موتور هاي  الكتريكي مي باشند.
با پيشرفت تكنولوژي در چند دهه گذشته طراحي و ساخت موتورهاي الكتريكي دستخوش تغييرات عمده اي بوده و به طور خاص راندمان آنها به طور چشمگيري افزايش يافته است . افزايش راندمان موتورها از يكسو كاهش تلفات انرژي را به دنبال داشته و از سوي ديگر سبب افزايش طول عمر موتورها مي گردد .
 در بحث مديريت انرژي با توجه به سهم بالاي موتورهاي الكتريكي از انرژي مصرفي هر صنعت ، اشنائي با تكنولوژيهاي جديد در زمينه توليد و بكار گيري موتورهاي الكتريكي راندمان بالا از نياز هاي اساسي محسوب مي گردد .
در فصل اول اين گزارش ، موتورهاي الكتريكي نسل جديد مورد بحث و بررسي قرار گرفته و در فصل دوم موتورهاي پربازده با موتورهاي استاندارد از ديدگاه فني و اقتصادي مورد مقايسه قرار مي گيرد .
در فصل سوم جنبه هاي اقتصادي بكارگيري موتورهاي پربازده مورد تحليل قرار گرفته و در فصل چهارم امكان بكارگيري موتورهاي پربازده در صنعت مورد تجزيه و تحليل قرار ميگيرد .
در فصل پنجم مكانيزم هاي اجرائي جهت بكارگيري موتورهاي پربازده در صنعت ارائه شده و در فصل ششم طرح اجرائي جهت ارزيابي عملكرد موتورهاي پربازده در يك سايت نمونه ارائه
 مي گردد. 
 

PDF File

مذاکره با شرکت آلمانی برای تولید انرژی برق از زباله

بخش بخار نیروگاه پرند به شبکه برق متصل شد

مجری طرح‌های بیع متقابل شرکت برق حرارتی از اتصال واحد نخست بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی پرند با ش

دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت حامل های انرژی و بنزین ندارد.

۳۴ درصد از مصرف کل انرژی کشور مربوط به ساختمان ها است/ لزوم توسعه مبانی ساختمان های انرژی صفر

مدیریت تقاضای برق از دولت شروع می‌شود

تولید ۷۰ مگاوات برق در ساعت از زباله

به گزارش «انرژی امروز» از تهران پرس، منصور باقرصاد سرپرست سازمان پسماند شهرداری تهران در در خصوص

معرفي مولد هاي بخار راندمان بالاي شركت كلايتون

فن‌آوری‌های تجدیدپذیر در ساختمان جدید محیط زیست دوست اپل

بسیاری از ما به دیدن محصولات شگفت‌انگیز اپل عادت کرده‌ایم.

انتقال آب دریا توجیه ندارد/ مدیریت مصرف روش برد ـ برد است

تفاهم نامه خريد برق از مصرف كنندگان خود تامين در ماههاي گرم سال

تفاهم نامه خريد برق از مصرف كنندگان خود تامين در ماههاي گرم سال  به پيوست مي باشد 

فیلتر هوای خودرو حاوی نانوالیاف حافظ خودرو و محیط زیست

شرکت نانوساختار مهرآسا موفق به توسعه صادرات فیلتر هوای خودرو حاوی نانوالیاف (PAN) الکتروریسی شده

تقاضا برای استفاده از گاز طبیعی رو به افزایش است

خودروسازها مسوول بازیافت باتری‌های خودروهای برقی

با حضور معاون اول رئیس جمهوری ،یازدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست افتتاح شد

به گزارش شانا، یازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی ایران پلاست لحظاتی پیش و با حضور اسحاق جهانگیری،

راه کارهای متداول بهینه سازی بویلرها در صنعت